The Internet is exhilarating. Magazines are enveloping. The internet grabs you. Magazines embrace you. The Internet is impulsive. Magazines are immersive. And both media are growing.
Barely noticed amidst the thunderous Internet clamor is the simple fact that magazine readership has risen over the past five years. Even in the age of the Internet, even among the groups one would assume are most singularly hooked on digital media, the appeal of magazines is growing.
Think of it this way: during the 12-year life of Google, magazine readership actually increased 11 percent.
What it proves, once again, is that a new medium doesn’t necessarily displace an existing one. Just as movies didn’t kill radio. Just as TV didn’t kill movies. An established medium can continue to flourish so long as it continues to offer a unique experience. And, as reader loyalty and growth demonstrate, magazines do.
Which is why people aren’t giving up swimming, just because they also enjoy surfing.
Get the facts
O que você acabou de ver é parte da campanha "Magazines. The Power of Print", desenvolvida pelos líderes das cinco maiores companias de revistas: Charles H. Townsend, Condé Nast; Cathie Black, Hearst Magazines; Jack Griffin, Meredith Corporation; Ann Moore, Time Inc.; Jann Wenner, Wenner Media, junto a Magazine Publishers of America.
Achei engraçado como isso chegou a mim: meu pai, a pessoa mais apocalíptica em relação às velhas mídias (ele com certeza dirá que o estou difamando novamente), comprou a revista Backpacker de maio/2010. Deu de cara com que?
Achei engraçado como isso chegou a mim: meu pai, a pessoa mais apocalíptica em relação às velhas mídias (ele com certeza dirá que o estou difamando novamente), comprou a revista Backpacker de maio/2010. Deu de cara com que?
Uma dupla página de propaganda da campanha, que tem corrido nas principais publicações do mundo. Além disso, vídeos estão sendo feitos e publicados na internet. Nenhuma combinação melhor: revistas + internet. Porque não? Será o iPad mesmo o fim do cheiro de revista nova, do gosto de abrir sua assinatura mesmo que não vá lê-la, de sujar os dedos com os jornais, de guardar aquela papelada que ataca sua rinite? Seguem alguns vídeos, reflitam.
Nenhum comentário:
Postar um comentário